TOTAL Česká republika
formula-e-drivers.jpg

Představení jezdců týmu

Po spojení s francouzským výrobcem luxusních vozů DS v druhé sezoně byl tým Virgin Racing přejmenován na DS Virgin.

Poté, co měl v prvních dvou sezonách určitou, i když málo pravděpodobnou naději na titul, zůstal Sam Bird členem týmu i ve třetí sezoně. Na konci sezony se k němu na závod New York E-Prix připojil britský jezdec Alex Lynn. Oba závodníci zůstávají i ve čtvrté sezoně.

SAM BIRD

rider-1.png

ALEX LYNN

rider-2.png

Ve druhé sezoně byli DS Virgin jedním ze dvou týmů, které používaly motory twin (dvoumotorové řešení se společným hnacím mechanismem, pozn. překl.), které byly rychlé, avšak těžké a obtížně ovladatelné. Ve třetí sezoně bylo proto zvoleno řešení s jedním motorem.

Ačkoli značka byla relativně nová, DS nebyl v WRC (World Rally Championship) žádným nováčkem a tým Virgin se v motorsportu prezentoval již dříve prostřednictvím sponzorské podpory týmu Brawn F1, který zvítězil v F1, a stejnojmenného týmu, který byl aktivní ve dvou sezonách v letech 2010 a 2011.

SAM BIRD

Sam Bird se dostal ve třech po sobě následujících ročnících do závěrečného kola seriálu. Měl i určitou teoretickou šanci na celkové vítězství, kterou však nevyužil.

Spolu se Sebastienem Buemi a Lucasem di Grassi patří Bird do trojice jezdců, kterým se podařilo vítězit alespoň v jednom závodě v každé ze tří dosud organizovaných sezon závodů Formule E. Skvělé bylo především jeho dvojnásobné vítězství v New Yorku v jeho třetí sezoně na závodním okruhu.

Bird se začal věnovat motokárám v roce in 2002. Po ukončení stáže získal finanční podporu od Carlin Motorsport pro závody v úvodní sezoně Formule BMW. Dosáhl tří vítězství a skončil jako jeden z nejlepších začínajících závodníků.

Bird závodil ve Formuli BMW ještě další sezonu, ve které nakonec skončil jako druhý. Jeho jméno se objevilo v užším seznamu kandidátů na ocenění McLaren AUTOSPORT BRDC pro mladé závodníky.

Po několika letech, kdy závodil ve Formuli Renault a British F3, se Bird zapojil do testování pro stáj   Williams F1, kde se zaměřil na testování aerodynamiky vozů na závodní dráze. Nakonec přešel k Mercedesu a účastnil se závodu mladých talentovaných jezdců v Abu Dhabi.

V roce 2013 se Bird účastnil závodů GP2, kde mu s týmem Russian Time jen těsně unikl titul v soutěži.

V roce 2017 Bird závodil ve Formuli E. Kromě toho se jako člen týmu Ferrari účastnil závodů World Endurance Championship s vozem AF Corse.

Sam se pohyboval v prostředí Formule E od vzniku této discipliny v září 2014. První sezonu závodil za britský tým Virgin Racing, který se později spojil s DS Performance. Tento vynikající sportovec je dnes jedním z nejlepších jezdců bojujících o titul. Má bohaté zkušenosti a podává vynikající výkony. Během posledních tří sezon stál Sam několikrát na stupních vítězů nebo se dokonce radoval z vítězství. Nyní je více než kdy jindy odhodlán učinit vše, co je v jeho silách, aby pomohl svému týmu.

 Jste jedním z nejzkušenějších závodníků Formule E. Byl jste svědkem pokroku, k němuž v této disciplině došlo. Co si myslíte o současném směřování soutěže? 
Jsem ve Formuli E od jejího prvního dne. Musím říct, že jsem velmi hrdý na to, čeho jsme za tak krátkou dobu dosáhli. Upřímně věřím tomu, že Formule E má reálný vliv na šíření myšlenky udržitelné mobility. Tím, že organizuje některé závody ve světových metropolích, přibližuje jejich atmosféru velkému množství lidí.

Během tří sezon jste vyhrál několik závodů a několikrát jste stál na stupních vítězů. Co očekáváte od sezony 2017-2018?
Před začátkem nové sezony je vždy velmi těžké předvídat, co se může stát. Na třetí sezonu jsme se poctivě připravovali a v několika posledních závodech jsme dosáhli  velmi dobrých výsledků. Ty nám poskytly pevný základ pro přípravu na sezonu 2017-2018. Na druhé straně, v technické oblasti budeme spíše dolaďovat opatření přijatá v sezoně 2016-2017, zatímco ostatní týmy se rozhodly pro radikálnější změny. To, jak budeme úspěšní v nové sezoně, bude hodně záviset na tom, jaké kroky uskutečnily konkurenční týmy.

Ve Formuli E je zásadní otázkou řízení spotřeby energie akumulátoru. Jak řídíte v den závodu svou vlastní energii? Je to náročný den. Prostor pro odpočinek mezi jednotlivými aktivitami je velmi krátký, takže my závodníci musíme řídit svou vlastní energii opravdu efektivně. Já osobně si hlídám, abych jedl v přesně určenou dobu a pečlivě dodržuji pitný režim. K tomu bych dodal, že já společně s několika dalšími závodníky absolvuji na tratích FE hodně vytrvalostních závodů v rámci šampionátu World Endurance. K tomu je třeba udržet si sílu a efektivitu až 10 hodin!

rider-1.png

ALEX LYNN

Alex Lynn je respektovaným šampionem a nejuniverzálnějším britským závodníkem, který vynikl v závodech monopostů i sportovních vozů. Zvítězil v závodě Sebring 12 Hours, účastní se soutěží World Endurance a mnoha jiných známých vytrvalostních závodů, např. Le Mans, Petit Le Mans a Nurburgring 24 Hours, kde je továrním jezdcem BMW Motorsport.  Zastává také pozici náhradního jezdce týmu DS Virgin Racing ve Formuli E, kde se účastní všech závodů. Jako dřívější vítěz GP3 závodil Alex v posledním roce za francouzský tým DAMS v seriálu GP2 a třikrát zvítězil. Byl také vývojovým jezdcem Williams Martini Racing ve Formuli 1.

Alex byl vývojovým jezdcem vozu DSV-03. Po úspěchu ve dvou závodech New York ePrix v červenci 2017 byl potvrzen jako člen závodního týmu pro nadcházející čtvrtou sezonu. Alex je zkušeným pilotem monopostů. Zúčastnil se závodů GP2 a GP. Je velmi aktivní. Dává přednost zimním sportům před letní nečinností. Patří k nadějím své závodní discipliny. Alex a Sam tvoří jedinou čistě britskou dvojici na okruhu.

Máte zkušenosti s řízením několika typů monopostů. Jak vidíte Formuli E ve srovnání s ostatními disciplinami?

Myslím, že Formule E je velmi zábavná a velmi odišná od všeho ostatního, s čím se můžeme v motorsportu setkat. Rád přijímám výzvu usednout do kokpitu těchto vozů, které nenadělají mnoho hluku, ale jsou spektakulární a zábavné.

Byl jste zkušebním jezdcem, ale v minulé sezoně jste se zúčastnil dvou závodů v New Yorku. V tomto roce jste se stal závodním jezdcem týmu DS Virgin Racing. Co to pro Vás znamená?

Jsem hrdý na to, že mohu reprezentovat tým the DS Virgin Racing. Když jsem byl v minulém roce vývojovým jezdcem, měl jsem příležitost strávit s týmem mnoho dnů a prokázat, že opravdu chci věnovat veškerý svůj čas a energii ve prospěch týmu. Ještě jednou opakuji: jsem velmi hrdý na to, že jsem se stal jeho členem.

Jak se připravujete na ePrix? Jste raději aktivní a chcete být obklopený lidmi nebo jste naopak raději sám a potřebujete klid k tomu, abyste se mohl lépe soustředit?

Když se připravuji, trávím mnoho času s týmem - v montážních halách i na simulátoru. Pro mne je velmi důležité, abychom byli v den závodu spolu, abychom se všichni soustředili na společný cíl. 

rider-2.png

resizer-video.png