TOTAL Česká republika
formula-e-ke-stazeni.jpg

Příběh Formule E: od konceptu k realitě

fia_formula_e_-_mexico_city_e-prix_-_preview_0.jpg

V roce 2012 se zrodil nápad na mezinárodní elektrický závod. Předseda FIA Jean Todt tuto myšlenku rozvinul jako prostředek k prokázání potenciálu udržitelné mobility. Zakladatel a generální ředitel společnosti Formula E Alejandro Agag, který byl inspirována touto vizí, vytvořil globální značku v srdci motorových závodů.

Od svého celosvětového debutu v areálu Olympijského stadionu v Pekingu, v roce 2014, se Formule E stala destinací pro nejlepší řidiče, týmy a světové výrobce. Nyní, ve své čtvrté sezóně se mistrovství může pochlubit nejlepšími řidiči v motorsportu s velkým výběrem měst a stále novými a inovativními technologiemi na trati.

Noví řidiči

Čtvrtá sezóna uvítala ostříleného jezdce Andre Lotterer, stejně jako italského bývalého řidiče IndyCar Luca Filippi.

Nová místa

Po více, než 60 letech se obnovil závod ve Švýcarsku, trať Julius Baer Zurich E-Prix. Zároveň se řady rozšířily o města jako je Santiago a Řím.

Větší výkon

Zvýšení výkonu závodů z 170 kW na 180 kW znamená rychlejší nebo delší závody pro čtvrtou sezónu, která poukazuje, jak se technologie Formule E rozvíjí v eletrických silničních vozech.

FanBoost

Formule E je jediný sport na světě, který umožňuje fanouškům ovlivnit výsledky závodu. Tři nejlepší z veřejného hlasování fanoušků dostanou pro závod navíc extra výkon.

Tři jezdci s nejvyšším počtem hlasů od svých fanoušků získají extra výkon, který mohou během druhé poloviny závodu využít v 5 vteřinového okně. Hlasy lze odevzdat nejdřív 6 dní před závode, ale končí až 6 minut po startu samotného závodu.

resizer-video.png